Opravy prevodoviek
Vykonávame opravy všetkých typov automatických prevodoviek pre osobné, úžitkové a dodávkové vozidlá európskej, americkej, japonskej výroby.
- Moderná diagnostika
- Opravy automatických prevodoviek DSG, Powershift, ZF, Mercedes, Aisin Warner, ...
- Opravy manuálnych prevodoviek
- Opravy rozvodoviek a diferenciálov
Nemožný pohyb dopredu, kolesá sa pretáčajú na mieste, spiatočka je v norme
- Opotrebovanie trecích dosiek rozbehové spojky (dopredu, priamy)
- Opotrebovanie alebo pretrhnutie manžiet piestu tejto spojky
- Opotrebovanie alebo poškodenie krúžkov tejto spojky
- Zaseknutie jedného z hydraulických ventilov hydraulickej jednotky
Žiadny pohyb dozadu, funkčný 1. alebo 2. rýchlostný stupeň dopredu; pri 3. (4 ...) žiadna rýchlosť
- Opotrebované trecie lamely spojky
- Zlomené alebo opotrebované manžety piestu spojky
- Opotrebenie alebo poškodenie tesniacich krúžkov spojky
- Odreté drážky v tele bubne, iný problém týkajúci sa spojenie
Žiadny pohyb dozadu, dopredu všetky prevodové stupne fungujú
- Opotrebovanie brzdového pásu
- Zlomené alebo opotrebované manžety piestu brzdy
- Zlomená ojnice piestu pásové brzdy
- Problémy brzdovej sústavy
Žiadny pohyb dozadu ani dopredu, pri prechode z "P" alebo "N" na akúkoľvek rýchlosť, žiadny znateľný náraz vypovedajúce o zaradení rýchlosti
- Chybný menič krútiaceho momentu
- Zlomený hlavný pastorok obehového kolesa, nefunguje spojenie
- s hydrodynamickým meničom
- Nedostatok prenosovej kvapaliny
- Znečistenie sieťky filtra
- Silné opotrebenie trecích lamiel spojok a brzdového pásu
- Zlomené alebo opotrebované manžety piestov týchto kompletov
- Opotrebenie alebo poškodenie tesniacich krúžkov týchto kompletov
- Chybný solenoid alebo hydraulický ventil hydraulickej jednotky
Pri prudkom stlačení pedála plynu, nedochádza k podradenie na nižší prevodový stupeň "Kickdown efekt"
Chybný snímač tlaku alebo nožný spínač "Kickdown"
- Zaseknutý ventil hydraulického agregátu pri radení z 3. na 2. prevodový stupeň
- Prerušenie elektrického obvodu snímača alebo nožného
- Nesprávne nastavené ovládanie škrtiacich klapiek
- Preklzávaniu spojok pri radení prevodových stupňov
- Upchaté sitko filtra
- Nízka hladina prenosové kvapaliny
- Nedostatok tlaku v potrubí, problém hydraulického systému, solenoidov
Vozidlo pri jazde skáce, prešmykuje
- Blokovacie spojka mimo prevádzky
Radenie rýchlostných stupňov v automatickej prevodovke je sprevádzané nielen otrasy, ale čitateľnými ranami
- Celkové opotrebenie trecích kotúčov, vytvorené veľké škáry
Vozidlo sa sotva pohne z miesta (akoby preklzuje) a veľmi pomaly naberá rýchlosť; taktiež naspäť
- (Hydrodynamický menič) narušená nepriepustnosť lopatiek ventilátorov čerpadlového alebo turbínového kolesa
- Pretrhnutie lopatiek ventilátorov čerpadlového alebo turbínového kolesa
- Škripot a hučanie v mieste diferenciálu
- Opotrebenie hnaného a hnacieho pastorka diferenciálu
- Opotrebenie ložiská diferenciálu, zvýšenie axiálne vôľa ložiska
- Veľká vôľa a blokácia čapu diferenciálnych satelitov
Plastové častice alebo nečistoty v spodnej časti vane alebo na mriežke filtra
- Opotrebenie alebo poškodenie plastového puzdra
- Stočení alebo ulomenie oporné podložky čerpadla alebo spojky
- Na magnetoch vane prichytené malé valčeky
- Rozsypaní oporného kotúčového ložiská
- Kovový zvuk, keď ide motor na voľnobeh
- Opotrebovanie trecích diskov akejkoľvek spojky
Žiadny pohyb ani dopredu ani dozadu, pri prepnutí do polohy "P" alebo "N" pri akejkoľvek rýchlosti sa prejaví citeľný otras, vozidlo preklzuje a nepohybuje sa
- Chybný hydrodynamický menič
- Nedostatok prenosovej kvapaliny
- Upchatý filter prenosové kvapaliny
Možný pohyb tam a späť len na 1. a 2. rýchlostný stupeň, žiadne ďalšie prenosy nie sú
Zaseknutý ventil v hydraulickom zariadení alebo solenoidu
- Vozidlo beží, ale pri dlhodobom stúpania v poslednej rýchlosti začne preklzávať a dochádza k predčasnému prepnutie na nižšiu rýchlosť
- Nedostatočná hladina prenosové kvapaliny v prevodovke
- Celkové opotrebovanie manžiet, poistných krúžkov a platničiek spojky
- Pri rozjazde vozidlo trochu preklzáva, ale keď získa rýchlosť, jede a radenie ostatných rýchlostí funguje normálne
- V Transformátor silné opotrebenie hlavy turbínového kolesa, čo spôsobuje preklzovaniu hriadeľa prevodovky pri vysokých otáčkach motora
- Opotrebenie trecie spojky chodu dopredu
- Opotrebovaná alebo potrhaná manžeta piesta tejto spojky
Vozidlo sa pri inštalácii radiacej páky do polohy "N" pohybuje
- Narušené regulovanie kábla alebo páky pohonu ovládanie prevodovky
- Zaseknutý piest jednej zo spojok (priamo-vpred)
- Trecie lamely sú privarené na ocele (v dôsledku dlhého trenia)
K radenie rýchlostných stupňov dochádza pri rýchlostiach nad normálne hodnotou
Narušené regulovanie ovládacieho kábla škrtiacej klapky
- Zablokovanie ventilu odstredivého regulátora
- Čiastočné znečistenia sieťky filtra
- Zaseknutie škrtiacej klapky v škrtiacim mechanizme
Vozidlo sa pohybuje, kým nedôjde k zahriatiu prenosovej kvapaliny, nasleduje preklzávaniu dopredu i dozadu, nakoniec vozidlo prešmykuje na mieste
- Opotrebovanie trecích kotúčov, keď je olej studený, viskozita a tlak je väčší, než v zahriatom stave, kolesá sú lepšie tlačené proti sebe, vytvára spojku s motorom
- Zvýšený obsah prachu z opotrebovaných diskov v prenosovej kvapaline, prach upcháva sitko filtra, klesá tlak a začína preklzávaniu spojok
Voz nevyvíja otáčky za účelom zvýšenia rýchlosti pohybu, najmä na vzostupe; nemožno prepnúť na nižší rýchlostný stupeň prudkým stlačením plynového pedálu, nefunguje "Kickdown efekt"
- Nedostatky v práci motora
- Zlyhanie otáčok motora pri stlačení pedálu plynu v rozmedzí 1000 - 1500 ot / min.
- Tento rozsah otáčok je prípravou pre radenie prevodových stupňov
Pri zaradení akejkoľvek rýchlosti vozidlo zhasne, ak nestihnete pridať plyn
- Blokácia niektorých ovládacích ventilov rýchlostné spojky
- Porucha hydrodynamického meniča, vzpriečenie kolesá turbíny a obežného kolesa čerpadla prostredníctvom z dôvodu separácie jednej alebo viacerých lopatiek
- Prenosová kvapalina v automatickej prevodovke sa spení a získava hnedastú - bielu farbu, vozidlo začína preklzávať
- Dovnútra automatickej prevodovky sa dostala voda, so vzduchom vytvorila penovú emulziu, olejové čerpadlo nevytvára tlak
- Nízky tlak oleja v potrubí
- Nečistoty v hydraulickej jednotke, v solenoidoch
- Nízka hladina prenosové kvapaliny
- Vzduchová netesnosť v sacom potrubí
- Blokácia klapky pretlakového ventilu olejového čerpadla
Na magnetoch vane prenosové kvapaliny sú viditeľné kovové čiastočky, ostré, väčšie ako 1mm
- Opotrebovanie a zlyhanie planétovej prevodovky alebo axiálneho ložiska
- Opotrebovanie čapu satelitného zariadenia
- Hliníkové častice v spodnej časti vane
- Opotrebovanie pracovnej vrstvy klzného ložiska
- Opotrebovanie akékoľvek hliníkového vojne v planétovom súkolí
- Výkon v zásobníku axiálnych ložísk diferenciálu